Avancerade routingregler

Hejsan,
jag har med 'ip route add' och 'ip rule add' gjort ett antal mer eller
mindre avancerade routingregler och detta fungerar bra, men jag skulle
vilja spara detta på "rätt" sätt, dvs inte göra ett eget script utan
använda Debians konfigurationsfiler för detta. Men problemet är att jag
inte hittar hur jag ska göra detta. Jag har kommit underfund med att
/etc/iproute2/rt_tables skapar jag tabellnamn i, men jag har inte hittat
vart jag lagrar resten. Är det någon som gjort något liknande?

// Jimmy

--
Jimmy Hedman                       South Pole AB
Phone:  +46 8 51420420             Gelbjutarvägen 5