Re: Problem att starta

Peter Carlsson wrote:
| debian:/home/peter# startx
| hostname: Unknown host
| Using authority file /root/.Xauthority
| Writing authority file /root/.Xauthority
| xauth: (argv):1:  bad display name "debian:0" in "list" command
| Using authority file /root/.Xauthority
| xauth: (stdin):1:  bad display name "debian:0" in "add" command

1. varför försöker du köra X som root? Det är inte att rekommendera.

Normalt sett gör jag inte det. Det var bara under felsökningen.

2. Om du kör 2.6 kernelen mpste du markera att du vill ha psaux eller
ändra så att X använder /dev/input/mice

OK, jag har fixat det genom att ändra till /dev/input/mice

Mvh Peter