Re: Oönskade moduler laddas vid boot

On Sun, Apr 25, 2004 at 00:14 +0200, Markus Ingvarsson wrote:
> Men vän av ordning frågar sig; varför började den med detta nu?

Du uppgraderade hotplug till den versionen där stödet för det var
fixat. Det har funnits där länge egentligen men det har varit en bugg
eller något som gjort att det inte fungerat tidigare. Jag tror att det
var:

hotplug (0.0.20040311-8) unstable; urgency=low
[...]
  * Merged Marco d'Itri's work.
[...]
        patches/007_pci.rc_test_fix

Det har varit en tråd om detta på debian-devel. Några, bland andra
Theodore Ts'o, tyckte inte om det här. Sedan kan man fråga sig varför
både hotplug och discover ska ladda moduler för PCI-hårdvara. Man
skulle också kunna tänka sig en debconf-fråga i hotplug om huruvida
den ska ladda PCI-moduler eller ej, du skulle ju kunna skicka en bugg
på hotplug om det, hotplugs underhållare brukar ordna sånt.

> Jag har ett svagt minne av att en ny version av hotplug kom in i testing
> för inte så länge sedan, går det att kolla upp vilka och när paket trillade
> ner i testing?

Ja, man kan se på snapshot.debian.net vilka paket som var i testing
vid ett visst datum. Därmed inte sagt att det är särskilt lätt eller
praktiskt.

--
Pelle