Re: Får inte java plugin att funka till MozillaFirebird 0.7+ :(

On Sat, Apr 24, 2004 at 14:59 +0200, Per Blomqvist wrote:
> Men denna är kanske obsolite nu oxå, sedan gcc-projektet har numera en
> egen java-kompilator, kallad "gcj"?

Att kompilera java-applets förstör väl nästan hela syftet med dem, men
gcc-projektet har å andra sidan en interpretator som heter "gij". Den
ska man tydligen kunna använda som [1]java-plugin snart.

> Men sedan så har jag ändå inte java (och flash) plugin i web browsern,
> för jag tycket den laggar o blir instabil!

Håller med. Dessutom används Flash och java-applets oftast till en
massa jobbigt tjafs som reklam, kitschiga "intron" och roliga knappar.

[1] http://people.debian.org/~avdyk/no_free_java_plugin_for_mozilla.html

--
Pelle