Re: Får inte java plugin att funka till MozillaFirebird 0.7+ :(

On Sat, Apr 24, 2004 at 14:31 +0200, Henrik Edberg wrote:
> Jag har försökt få MozillaFirebird 0.7+ att funka i Debian testing men
> inte lyckats. Jag har installerat Firebird via apt-get, java med
> j2se-package och sdk 1.4.2 .bin filen från javas hemsida. Jag har kollat
> att det finns länkar i alla tänkbara /usr/lib/mozilla kataloger men det
> funkar ändå inte. Skriver jag about:plugins i mozilla får jag bara upp
> flash och default plugin:en.
>
> Jag förstår inte vad jag har gjort för fel. Jag har gjort allt enligt en
> instruktion här
> http://joshua.haninge.kth.se/~dastrike/content/debian/java.php

> [...]

Se först till att du länkar pluginen till rätt
katalog. /usr/lib/mozilla-firebird/plugins ska det vara om du kör
Mozilla Firebird. Fast du borde kanske fundera på att uppgradera till
Firefox?

Det andra viktiga är att du länkar till *rätt* plugin. Att länka till
/etc/alternatives tycker jag inte verkar något bra. Länka i stället
direkt till
/usr/lib/j2sdk1.4/jre/plugin/i386/ns610-gcc32/libjavaplugin_oji.so. Se
också till att den filen verkligen finns på ditt system.

Det här fungerar i alla för mig med Firefox. Se också [1] för en annan
beskrivning.

[1] http://texturizer.net/firefox/faq.html#q2.2

--
Pelle