Problem med Radeon9800XT fglrx - support tack!

Hej!

Av någon anledning så funkar inte ati:s fglrx längre med Radeon9800XT.
Jag använder en 2.6.5 kärna och FireGL funkade tidigare när jag hade
ett Asus Radeon9600SE kort i burken.

Jag läste någonting på nätet om att man var tvungen att sätta in
chipID 0x4e48 i XF86Config-4, men jag vet inte om man verkligen
måste göra det?

Det viktigaste just nu är att få igång FireGL. Hur gör jag?
FireGL laddas automatiskt vid uppstart och funkade klockrent med
mitt gamla grafikkort.

Jag kör Debian woody med Xfree86 4.3.
Grafikkortet är ett: Club Radeon9800XT.

Eftersom jag alltid använder Linux för att kolla på DVD filmer så är det
otroligt viktigt att det här kortet funkar bra med Linux. Det går att kolla
på DVD filmer just nu, men det blir inte alls lika bra som med det gamla
grafikkortet.. Grafiken är långsam.

Björn Johansson