Hur blir man av med spam?

Jag har börjat få fruktansvärt mycket spam. Förut fungerade spamassassing och
tog bort spammet, men det nya spammet verkar inte fungera.
Jag har försökt mata spamassassin med bayes-filtrering, men det slutar alltid
att sa-learn ger felutskrifter från perl. Typ "argument "xcjvizxcuv" isnt
numeric in numeric lt". (Finns det något perl-program som inte bangar ut på
något liknande till slut)

Jag har slagit på razor och/eller pyzor i spamassassin, men jag kan faktiskt
inte ens lista ut om de programmen används eller inte.  De säger inte i några
loggar vad de gör.

Jag använder exim4 + amavisd-new

Amavisd fungerar iallafall, för den filtrerar ut virus lite då och då.

Så, vad ska man göra för att bli av med spammet?
Det börjar bli frustrerande.

Karolina