Re: usb + zipdrive

Ingen direkt framgång med att montera zip-skivorna tyvärr.
Måste man ha devfs eller kan man lika gärna köra med det gamla?
Såg i hjälpen när man kompilerar kärnan att devfs är "obsolete" och att udev ersätter det. Kanske lika bra att satsa på det?

Just nu ligger nedanstående monterat (förutom de vanliga diskarnas partitioner jag har):

proc on /proc type proc (rw)
devpts on /dev/pts type devpts (rw,gid=5,mode=620)
tmpfs on /dev/shm type tmpfs (rw)
sysfs on /sys type sysfs (rw)
usbfs on /proc/bus/usb type usbfs (rw)

Läste ZIP*-howto men de var inte så aktuella att det var något att ha tyckte jag. Handlade mest om parallellport och sedan en hänvisning till Iomega för USB. De har ett program för att montera zip-skivor med som inte gjorde så stor nytta heller. Inte så konstigt med tanke på att allt under måste funka först...