Re: Egna kernel-headers och dependencies

Martin Leben skrev:

> Det skall vara så. Orsaken är att utvecklingsmiljön inte skall "förstöras"
> när man installerat en ny kärna, efterssom det ändå är glibc som är
> användarprogrammens gränssnitt mot kärnan. Dom få program som verkligen
> behöven specifika kernel-headerfiler måste explicit specificera det genom
> att specificera -I/usr/src/kernel-headers-<version> eller liknande för en
> viss specifik kernel-version. Dom andra använder helt enkelt
> -I/usr/src/linux/include istället.

Hej, och tack så mycket för svaret.

Det var precis detta jag uppskattade så mycket med OpenBSD som jag körde
innan. Allt var rent och fint, ett källkodsträd till hela operativet.
Inga konflikter... allt bara fungerade. Dessvärre ville inte min hårdvara
fungera lika bra tillsammans med OpenBSD. Därav bytet till Debian Linux.

Men jag får väl lära mig att leva i Linuxvärlden igen ;-) Tack igen iaf!

/Mackan