[no subject]

Hej!

Här kommer en fråga från en före detta BSD-användare som nu kört
Debian i ett par dagar!

Mitt system är uppgraderat till testing, och allt fungerar bra och
rullar på fint.

I går skapade jag egna debian-paket med make-kpkg för kärnan 2.6.5.
Jag har gjort paket för kernel, headers och docs. Nya kärnan är
installerad och fungerar till synes perfekt.

Men hur beter jag mig för att header-paketet ska bli en del av systemet?
När jag installerar det så hamnar filerna /usr/src/kernel-headers-nånting
och inte i /usr/include/*

Dessutom så säger lib6-dev att det kräver linux-kernel-headers som en
dependency, och då installeras version 2.5.9-nånting...

Någon som förstod min fråga? :)

Är på jobbet nu och kan inte skicka med några detaljer från burken.

/Mackan