Re: Mailapps

On Monday 19 April 2004 21.36, Per Olofsson wrote:

> spamprobe är ganska bra också. Min erfarenhet är att det fungerar
> bättre än bogofilter, men det var ett tag sedan jag körde bogofilter
> så jag kan ju minnas fel.

OK, har inte hört talas om spamprobe innan, så det kan kanske vara läge att
kolla upp nån gång.

Åas har jag ett inflöde av spam på >100 per dygn på jobbet @cs.lth.se, och det
var flera veckor sedan ett spam lyckades bli klassat som ham. Har hittills
inte haft en enda falsk positiv, och får några enstaka unsure i veckan, så
jag är rätt nöjd med bogofilter.
Med självinlärning, och några script för att styra manuellt från KMail:s
action filters så funkar det rätt bra.

--
Anders Nilsson <andersn@angsro14.homelinux.org>
Ängsrovägen 14, SE-230 44 Bunkeflostrand Sweden