Re: Acer Aspire 1353 problem

On Sun, Apr 18, 2004 at 13:56 +0200, Christian Wiedel wrote:
> Så fort jag petar in stöd för pcmcia och cardbus, hänger sig datorn och jag
> kan inte starta upp den igen.

Det kan bero på att du har fel resursinställningar i
/etc/pcmcia/config.opts. På vissa datorer behöver den filen ändras,
men jag vet inte vad just din modell kräver. Det kan också vara så att
init-skriptet för PCMCIA försöker ladda fel modul, se till att du har
PCIC=yenta_socket satt i /etc/default/pcmcia.

Om du kör 2.6 och bara behöver köra med Cardbus-kort så kan du också
skippa att starta pcmcia vid boot och bara ladda yenta_socket-modulen
om det fungerar bättre.

--
Pelle