[OT] Mailapps

Hej.

Hoppas att några av er kan tipsa mig om vilka program jag ska titta på
om jag ska kunna sätta upp min Debianmaskin som en mailserver...

Känner att det är lite som en djungel att ha koll på alla fetchmail,
exim, sendmail etc. Ok, erkänner mig som totalt newbie på det. Jag har
googlat såklart, och har en liten uppfattning om vad jag kommer att
behöva, men det finns (som vanligt i den här världen) en uppsjö olika
program för varje uppgift. Inte så lätt att välja om man inte kan nåt om
dem...

Ni med erfarenhet och några minuter till övers får gärna slänga ihop
lite kort om vilka program som kan vara bra för mig.

Tack på förhand.
//I