Re: PHP 5 med Debian - behöver lite hjälp.

On Tue, Apr 13, 2004 at 01:06:46PM +0200, Bjorn Johansson wrote:

> avancerat. Jag vet att man behöver aktivera en PHP5 modul i någon fil
> någonstans för att det ska funka. Någon som kan hjälpa till här?

För apache så aktiverar man iaf php4-modulen i
/etc/apache/modules.conf. Notera att man inte skall editera denna fil
direkt utan använda "/usr/sbin/modules-config apache" istället. Minns
för tillfället inte syntaxen för den, men det borde inte vara så
bökigt att hitta :)

--
.oO laban@krakpot.net - 311885@ICQ Oo.