Re: Fönsterhanterare i X

On Thu, Apr 08, 2004 at 01:27 +0200, David Röhr wrote:
> I stort sett allt som har med Linux att göra är Volontärarbete,

Är det verkligen så? Om vi nu ska tala om Linuxkärnan, menar du att
till exempel Alan Cox (som är anställd av Redhat) arbetar med den på
sin fritid? Och får inte Linus Torvalds betalt av OSDL för sitt arbete
numera?

> det jag har något emot är att man ska göra allt så svårt när det
> egentligen går att göra mycket enklare. Det är Debians politik som
> spårat ur, inte dess volontärer.

Debian består enbart av volontärer så vitt jag vet. Om du kritiserar
Debians "politik" så måste det väl rimligtvis vara volontärerna som
driver denna politik du kritiserar? (Själv är jag dock inte officiell
Debianutvecklare, fast jag underhåller några paket.)

> När man använt en distribution sedan 8år tillbaks känns det lite tungt
> att kasta in handduken helt enkelt. Så det är väl därför jag är något
> bitter just nu. Det var i alla fall inte riktat mot någon enskild
> person.

Okej, jag förstår att du känner dig frustrerad. Jag är också
frustrerad över saker i Debian, särskilt att det tar så lång tid för
sarge att släppas. Men samtidigt blir jag irriterad när folk hela
tiden kommer och klagar på Debian och tar till den där tonen. Det blir
faktiskt inte bättre för att man klagar på det viset. Tro det eller ej
men Debianfolket är medvetna om problemen.

> Eh?

Du skickade först brevet bara till mig. Eller är det bara din
epostklient som får det att se ut så? I vilket fall som helst så ska
man normalt bara skicka svar till listan på Debians epostlistor (och
de flesta andra) såvida inte någon begärt annorlunda.

--
Pelle