Re: Fönsterhanterare i X

On Thu, 08 Apr 2004 [00:46],
    Per Olofsson (pelle@dsv.su.se) wrote:

> Om det är något jag är trött på så är det folk som gnäller. Vi som
> arbetar med Debian är VOLONTÄRER, vi är inte ett företag och vi får

I stort sett allt som har med Linux att göra är Volontärarbete, det jag
har något emot är att man ska göra allt så svårt när det egentligen går
att göra mycket enklare. Det är Debians politik som spårat ur, inte dess
volontärer.

Jag känner inte heller att jag gnäller, det är snarare så att jag är
frustrerad över att se något riktigt bra, bli sämre, och sämre.

> inte betalt. Om du inte gillar Debian, byt distribution. Om du tycker
> att Gentoo, Fedora och SuSE är mycket bättre så använd någon av dessa
> distributioner då - det är ingen som tvingar dig att använda

Jag har tyvärr tvingats byta just pga många av de orsaker över.

> Debian. Men om du trots allt vill använda Debian så kan du väl vara
> snäll och försöka använda en vänlig ton, konstruktiv kritik och kanske
> till och med försöka hjälpa till lite.

Mailet var inte riktat till dig Pelle, utan det var hur jag allmänt
tycker/känner om Debian just nu. Jag har redan skickat fixar,
bugreports, samt diverse andra saker. Saken är väl den att man tröttnar
väl till slut när man märker att "projektet" i helhet inte riktigt
håller.

När man använt en distribution sedan 8år tillbaks känns det lite tungt
att kasta in handduken helt enkelt. Så det är väl därför jag är något
bitter just nu. Det var i alla fall inte riktat mot någon enskild
person.

> Inte klarar du av att skicka svaret till listan heller, fast du kanske
> bara ville gnälla hos mig privat?

Eh?

/d

--
... david röhr              |      o_
.. unix systems consultant  | o/  /\   Solaris, AIX, HP-UX