Re: Fönsterhanterare i X

Hej igen
förlåt, en backport innebär att t.ex Gnome2.4 bara finns kompilerad för
sarge (testing) och sid(unstable), gnome 2.4 har inte ansetts
tillräkligt stabil för woody (stable). därför måste du lägga till nedan
stående två rader i din /etc/apt/source.list
deb http://source.rfc822.org/pub/local/gnoppix/gnome/gnome2.4/ ./
deb-src http://source.rfc822.org/pub/local/gnoppix/gnome/gnome2.4/ ./

spara /etc/apt/source.list och kör
$apt-get update
och sedan så tror jag att du kan köra
$apt-get install gnome2
är dock lite osäker på det senare då jag inte testat denna backport, är
det någon annan som känner till mer om detta?

hoppas att det hjälper.

/joakim

--
Joakim Becker