Re: Problem med Exim och Fetchmail

At 13:37 2004-04-06 +0200, you wrote:
On Mon, Apr 05, 2004 at 07:53:03PM +0200, Peter Carlsson wrote:
> 2. Jag skulle behöva få Exim att förstå att epost adresserat till mig
>    själv inte ska skickas iväg med SMTP utan levereras lokalt, men allt
>    annat på samma domän ska skickas med SMTP. Ex.vis:
>
>    carlsson_peter@home.se -> levereras lokalt
>    vem_som_helst@home.se  -> skickas med SMTP

Varför ligger det mail i din POP-låda som skall skickas till andra?

Det gör det inte. Vad jag menade var att om någon annan användare
lokalt skulle skicka ett mail till mig med den "externa" adressen
så tänkte jag att det borde levereras lokalt direkt utan att ta
omvägen ut på Internet. Men jag inser nu att det nog ändå är så
jag vill ha det. Då kommer all epost att komma in via Fetchmail.

Eller har du sagt till exim att epost som skickas till home.se skall
hanteras lokalt (local_domains i exim3)?

Nej. Jag kör Exim4 och har följande "local_domains = @:debian:localhost"

Men jag tror att den här frågan har löst sig själv genom att jag har
funderat igenom det mer. Vad som återstår är den andra frågan som var
hur man får Exim att inte avsluta vid procmail-transporten utan fortsätta
tills den stöter på local_user-transporten. I local_user så kommer den
att leverera till Maildir.

Byter jag plats på dessa regler så ser jag att den levererar till Maildir
vilket jag vill, men då kommer man inte till procmail.

En lösning är kanske att i .procmailrc se till att leverera till Maildir
men så är det väl inte tänkt?

Mvh Peter