Re: Wiki, Var: [OT] Funderingar uppdateringar

On Tue, Apr 06, 2004 at 12:36:06PM +0200, Niklas Höglund wrote:

> En intressant variant kunde vara att ha en wiki och en mailinglista, och
> låta allt som skrivs till wiki:n automatiskt skickas till
> mailinglistan.  Svar på dessa meddelanden kunde automatiskt läggas till
> som en diskussion längst ned på wiki-sidan.

Mailinglistan är ju en bra stomme för informationen, enkel att
använda, lätt att söka i. Det som saknas är strukturen.

En wiki skulle kunna fungera som en ämnesmässig
innehållsförteckning för maillistan. Den ska då enkelt kunna peka
ut enskilda mail-trådar. Själva mailen som sådana behöver inte
ingå i wikin tycker jag. Dom ligger väl bra på debians servrar.

En automatisk funktion man skulle vilja ha är en lista på alla
diskussionstrådar som ingen katalogiserat och länkat till ännu.
Vid den listan skulle man enkelt kunna trycka på
katalogiserings-"knappar". Ex, en knapp för att flytta tråden
till X11-ämnet, en knapp för locales, etc. På de olika
ämnessidorna skulle man helst också enkelt kunna flytta
trådlänkarna till mer specificerade sidor, t ex X11/config.

Oj börjar bli krångligt nu. Bäst att sluta!

/Thomas