Re: Problem med Exim och Fetchmail

At 21:26 2004-04-05, you wrote:

Hej!

Peter Carlsson wrote:
| 2. Jag skulle behöva få Exim att förstå att epost adresserat till mig
|    själv inte ska skickas iväg med SMTP utan levereras lokalt, men allt
|    annat på samma domän ska skickas med SMTP. Ex.vis:
|
|    carlsson_peter@home.se -> levereras lokalt
|    vem_som_helst@home.se  -> skickas med SMTP

Det du vill göra är nog att editera lite i .fetchmailrc, du borde ha en
rad som ser ut typ såhär:

poll pop.home.se with proto POP3
~  user "pop31137" there with password "pasword" is "user" here

ändra pop31137 till din pop användare, ändra password till ditt lösenord
och ändra user till din LOKALA användare.

Så har jag gjort. Dessutom så använder home.se ett användarnamn för att
komma åt POP3/IMAP (ex.vis pop123456) och ett namn till epostadressen
(ex.vis carlsson_peter). Det är det sista som den envisas med att skicka
vidare.

Jag får gräva vidare...

/Peter