Re: [OT] Funderingar uppdateringar

Anders Wallenquist said:

[...]

> Kan man inte göra något av detta mer systematiskt?
>
> Om vi exempelvis hade en wiki och den som svarar med sitt "råd" istället
> skrev svaret på wikin och svarade maillistan med en länk, så skulle vi
> ganska snabbt ha en kunskapsdatabas av rang.

[...]

Jag underade för ca ett år sedan om det inte skulle vara bra att ta fram
en FAQ för listan. Många höll med men det stupade på att någon måste börja
skriva ;-). En wiki vore kanske bättre men jag tror inte att vi ska flytta
diskussionerna _från_ listan, bättre vore kanske med en eldsjäl som kunde
underhålla en wiki + övriga som fyller på med material från listan.

Exempel på sådant som frågas minst en gång i månaden är alla dessa locale.
En FAQ/wiki skulle göra underverk för många guru-wannabies, myself
included.

--
Mikael Bergman <mb@abc.se>