Problem med openwebmail och perl

Hej!
Jag kör debian testing, och har använt openwebmail rätt länge helt utan problem. Här om dagen slutade det dock att funka (efter en apt-get upgrade antar jag), vilket jag efter ett tag spårade till ett problem med perl, eller rättare sagt suidperl.

Kör jag suidperl får jag felmeddelandet "suidperl needs fd script" och inget mer. Jag har försökt förstå vad detta betyder, men hittar inget på webben eller någon annan stans. Jag kan inte så mycket om perl ska väl tilläggas.
Någon som har en lösning på detta problem?

/Arvid