Re: Har tappat bort min cd

On Fri, Apr 02, 2004 at 18:57 +0200, Per Blomqvist wrote:
> Det är OSS, tror jag.

Okej. Borde funka. Pröva ALSA annars.

> Jajo, det har jag testat. Skärmen flimrade bara lite annorlunda, utan
> någon läsbar text..

Pröva att uppgradera fbset kanske. Googla, se till att du skriver rätt
kommando.

> Den kärnan jag kör nu 2.4.25, funkar utmärkt.
> -Vad finns det för anledning att upgradera till 2.6???

Om du är nöjd med 2.4 så behöver du inte uppgradera. Framförallt så är
det 2.6 som utvecklas nu, och alltså den som får stöd för all ny
hårdvara. I övrigt ska den vara snabbare för skrivbordsmiljöer, inte
för att jag har märkt något. Man kan köra udev så att man får en
dynamisk /dev utan att behöva köra devfs. Det finns ett /sys-filsystem
och ett förbättrat drivrutinsramverk som förhoppningsvis kommer leda
till bättre integrering mellan kärnan och användarprogram när det
gäller hårdvara, det vill säga det blir enklare. Och så vidare, och så
vidare...

--
Pelle