Re: Har tappat bort min cd

Jag har oxå feta problem med kernel 2.6.3

Ljudet funkar inte, Frame buffer funkar inte..

( men som tur öär så kan kan ha flera olika versioner av kernel installerad samtidigt, vilket jag har. )

Anders Wallenquist wrote:
Fler device behandlas annorlunda med 2.6-kernel, min behändiga usb-disk (/dev/sda1) fungerar inte längre med den nya kerneln. Någon som vet vad devicet heter idag? Är även intresserad av var man hittar information om ändringar mellan 2.4 och 2.6-kernel. Finns det någon enkel HOWTO som beskriver vad man skall tänka på och konfigurera om när man uppgraderat mellan 2.4 och 2.6?

Som det nu är åker man på den ena minan efter den andra (cd, usb-disk, musplatta, acpi, wifi/pcmcia-kort etc) lite på samma sätt som Linux var för fem år sedan. Många andra generationsbyten klarar man elegant i Unix-världen men detta, bytet mellan 2.4 och 2.6 verkar vara större än vad man kan tro inledningsvis.

/Anders W

--
Mvh, Per Blomqvist
Web: http://phoohb.shellkonto.se