Re: Har tappat bort min cd

On Fri  2 Apr 2004 12:48, Anders Wallenquist wrote:

> Fler device behandlas annorlunda med 2.6-kernel, min behändiga usb-disk
> (/dev/sda1) fungerar inte längre med den nya kerneln.

En inte så uppenbar förändring är att huvud-modulen för usb har bytt
namn från usb-uhci till uhci-hcd. När jag uppgraderade till 2.6 tog det
mig en stund att inse det. Modulen till min usbmus laddades snällt
och fint alldeles utan huvud-modulen ändå, men musen var förstås död.

Det har ju hänt massor, både med /dev-filsystem och usb mellan 2.4 och
2.6. Är det verkligen rimligt att kräva att kernelhackarna skulle kunna
klara det helt utan att ändra på varken gränssnittet mot userspace eller
gränssnitt mellan modulerna?

--
Fredrik Jonson