Re: Debian med AGP 8X?

On Thursday 01 April 2004 19.24, you wrote:

> Som jag skrev i mailet, det är inte säkert att det finns AGP8-stöd för
> just DITT kort, bara för det "finns" AGP8-stöd för Linux.
>
> Du får gärna maila till listan igen, vad du har för kort, och exakt vad
> du har gått till väga med för att lösa det. Eventuella loggar osv.

Jag har ett Ati Radeon 9600SE, men snart kommer jag att sitta med Radeon
9800XT, och jag misstänker att det är som vanligt, att det funkar bäst med
WindowsXP. Det stämmer visserligen inte med all grafik. Grafik med Frodo är
ett exempel, där man faktiskt får mjukare grafik med Linuxversionen än
Windows versionen(iallfallfall med XP).

Jag tror standardinställningen för AGP är AGP2X i Xfree86, det kan förklara
varför spel som Unreal Tournament 2003 blir så långsamt i jämförelse med
Windows versionen. Sedan så saknar ju Linux Direct X. Angående Windows så
märkte jag att grafiken blev grymt mycket snabbare med service pack 1, skulle
tippa på AGP 8X utnyttjas nu.

Björn Johansson