Re: Har tappat bort min cd

Christoffer Sawicki wrote:

 Har du kollat i configen hur det ligger till med ide-cd?

/boot/config-2.4.6:

# ATA/ATAPI/MFM/RLL support
#
CONFIG_IDE=y
CONFIG_BLK_DEV_IDE=y
#
# Please see Documentation/ide.txt for help/info on IDE drives
#
# CONFIG_BLK_DEV_HD_IDE is not set
CONFIG_BLK_DEV_IDEDISK=y
CONFIG_IDEDISK_MULTI_MODE=y
CONFIG_IDEDISK_STROKE=y
CONFIG_BLK_DEV_IDECS=m
CONFIG_BLK_DEV_IDECD=y
CONFIG_BLK_DEV_IDETAPE=m
CONFIG_BLK_DEV_IDEFLOPPY=m
CONFIG_BLK_DEV_IDESCSI=m
# CONFIG_IDE_TASK_IOCTL is not set
# CONFIG_IDE_TASKFILE_IO is not set

Med mina amatörögon ser det ut som den är aktiverad.

Kan du inte bara prova någon annan kärna? :)
CDn fungerar utmärkt med exempelvis 2.4.21-kärnan (den som fungerat bäst före 2.6.4-kärnan, övriga kärnor jag testat har haft så allvarliga brister att jag gått tillbaka till 2.4.21:an )

--
Hälsningar,
- --
~  .''`. Anders Wallenquist, anders.wallenquist@kreawit.se
~ : :' : 0709 - 565 160 ~ `. `' http://www.kreawit.se ~ `-- http://www.rfa.se
begin:vcard
fn:Anders Wallenquist
n:Wallenquist;Anders
org:Kreawit
adr;quoted-printable:;;Furugatan 4b;Link=C3=B6ping;;582 45;sweden
email;internet:anders.wallenquist@kreawit.se
title:Senior consultant
tel;work:013-352950
tel;home:013-127383