jigdo-problem mot us.cdimage.debian.org:80

Vet inte om denna fråga passar här, men annars kanske någon kan hänvisa mig.

Jag försöker hämta ner en ISO-fil med jigdo för att installera Debian åt en
kollega. Jag har aldrig gjort så innan, utan har alltid kört nätinstallation
tidigare. Tyvärr har han bara modem, så det blir ju lite jobbigt :-)

När jag angett http://ftp.se.debian.org/debian/ som mirror i jigdo så försöker
den koppla upp sig mot us.cdimage.debian.org:80, men där fastnar den. Det
verkar inte som om den servern svarar, och så har det varit i flera dagar nu.

Gör jag fel, eller borde jag köra på annat vis?

Det är woody-i386-1 jag försöker hämta.

/Tomas G.