Re: Server

Jag har ett antal Dell Poweredge 2650, 650 och 1650 och allihop fungerar fin-fint med debian. Hårdvaruraiden fungerar kanon. Vanilla woody installations-cd är dock inte lämplig som installationsmedia. Välj nyare variant eller hör av dig så ska vi se om jag kan hitta den iso jag använde vid installation.

Värt att notera är att de modeller jag nämnde är rackmodeller som låter som mindre jet-plan så de är nog inte intressanta för dig. Har dock svårt att se att deras torn ska vara sämre men du kanske måste nöja dig med en "vanlig" arbetsstation (dell optiplex gx260 + raid-kort kommer du ganska långt med) som server om du vill att den ska vara tyst.

Magnus