Re: ssh via port 80

> Jag sitter dagtid bakom en brandvägg som i princip bara är öppen för port
> 80. Jag vill genom den komma åt min maskin hemma. Jag vet att man kan
> tunnla och "pierca" en brandvägg på ett antal olika sätt men vill undvika
> det då det förmodligen inte skulle uppfattas på rätt sätt ;-).
>
> En lösning som det säker redan finns bra lösningar på är om jag kunde
> installera någon form att terminal med webgränssnitt på min maskin hemma
> som jag på ett säkert sätt kan köra mot.

Det finns en SSH-klient i form av en Java applet (mindterm) men jag antar att
den använder port 22 på samma sätt som vanliga ssh...

PHP Shell verkar mer användbart:
http://www.gimpster.com/wiki/PhpShell

Om du ändå bestämmer dig för att tunnla verkar följande bra:
Package: httptunnel
 Creates a bidirectional virtual data stream tunnelled in
 HTTP requests. The requests can be sent via a HTTP proxy
 if so desired.

*/ Christoffer Sawicki <qerub@home.se>