Re: Horde webmail (imp, turba, kronolith osv)

On Mon, 29 Mar 2004 [20:26],
    Thomas Nyman (thomas@teg.pp.se) wrote:

> Okidoki
>
> När jag försöker starta Kronolith får jag följande besked
>
> Warning: main(Date/Calc.php): failed to open stream: Filen eller
> katalogen finns inte in /home/webmail/horde/kronolith/lib/base.php on
> line 63
>
> Fatal error: main(): Failed opening required 'Date/Calc.php'
> (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear') in
> /home/webmail/horde/kronolith/lib/base.php on line 63
>
> Date/Calc verksar alltså inte fungera..men jag förstår inte riktigt var
> jag skall felsöka problemet.

Det verkar ju som du saknar lite filer. Har du Date/Calc.php?

~ > locate Calc.php
/usr/share/php/Date/Calc.php

Är PEAR korrekt installerat? Vad får du fram när du surfar mot:
    http://dinwebmail/horde/test.php

Låter som det vore bra om du tankade heam pear från horde.org och
använder dig av det istället för det som följer med Debian.

/d

--
... david röhr              |      o_
.. unix systems consultant  | o/  /\   Solaris, AIX, HP-UX