Re: Har tappat bort min cd

> det finns ingen ide-cd som modul och i /usr/share/doc/kernel-doc-2.6.4
> står det att ide-cd numera skall "ingå" i ATAPI ara man sätter några
> flaggor...

Det verkar inte stämma, jag har följande på min dator:
/lib/modules/2.6.4-1-k7/kernel/drivers/ide/ide-cd.ko

> Nu är det inte jag som kompilerat kärnan så jag är osäker på
> vilka flaggor som är satta, kan man slå upp detta t ex i /proc-strukturen?

/boot/config-2.6.4-1-k7 typ?

> Fler ideer, någon?

Jag har inte läst alla meddelanden men följande kommer jag på:
* Ta bort eventuellt ide-scsi-"anrop" från LILO/GRUB.
* Se till att ide-scsi *inte* laddas vid uppstart (kan discover vara boven?)
* Ladda ide-cd och lägg till det i /etc/modules.

Du kör väl Debian-kärna förresten?

*/ Christoffer Sawicki <qerub@home.se>