Är det sant att Linux inte stöder AGP 8X!?

Hej!

Jag skrev ett inlägg på Debian User om varför inte AGP 8X stöds av Xfree86.
En person påstod att det ska funka med en 2.6 kärna. Jag kör 2.6.2 och jag
får invalid mode när jag specifierar AGP ="8" i XF86Config-4 tillsamms med
Xfree86 4.4(!) En annan person påstod att det inte funkade för honom heller,
han hade också AGP 8X(tillsammans med ett GeforceFX).

Någon som vet något om detta? Jag vet med 100% säkerhet att min hårdvara
stöder AGP 8X, så däri ligger inte problemet.

Björn Johansson