Wine, är det något att satsa på? Live CD med XP?

Följer debatten om Wine och funderar på om det är några som regelmässigt kör Wine?

Vilka program fungerar bra, är det mycket pyssel eller går det som tåget efter en apt-get wine?

Har testat Wine då och då med ett eller två års mellanrum, men alltid med fel applikationer. Dvs det har alltid trasslat och definitivt inte uppmuntrat mig till mer grottande. Men jag kan ha fel och haft otur (försökt med dotterns spel som kräver 3D och IE som kräver TCP och annat omöjligt...)

Hörde rykten om att någon hade gjort en LiveCD med Windows XP - var det sagor eller kan det vara en väg för att låta en Debian stilla sin nyfikenhet på vad som händer i W32-världen?

/Anders W

begin:vcard
fn:Anders Wallenquist
n:Wallenquist;Anders
org:Kreawit
adr;quoted-printable:;;Furugatan 4b;Link=C3=B6ping;;582 45;sweden
email;internet:anders.wallenquist@kreawit.se
title:Senior consultant
tel;work:013-352950
tel;home:013-127383