Re: PCMCIA/WLAN-problem

On Wed, Mar 24, 2004 at 11:48 +0100, Anders Wallenquist wrote:
> I samband med en dist-upgrade (Morphix/sarge) och kerneln 2.4.21-xfs så
> förlorade jag möjligheten att använda mitt Netgear MA401-kort för WLAN.
> lsmod rapporterar samma moduler som tidigare (orinoco/hermes har jag
> fått för mig är viktiga). Däremot fungerar ett Symbol/Specrum-kort
> fortfarande även efter dist-upgraden. Ett Cnet CNWLC-811 fungerar inte
> heller (gjorde varken före eller efter dist-upgraden)
>
> Har försökt med att byta kernel till 2.6.4, men samma problem kvarstår.
>
> cardinfo rapportrerar:
> 1)  LA4111 Spectrum24 wireless IO xxx IRQ 5 DEV eth1
> [...]

Det vore bra om du kunde ge lite utförligare uppgifter:

* Vad säger cardmgr och kärnan i loggen? (/var/log/messages)

* Vilken typ av kort handlar det om? Cardbus eller 16-bitarskort? Jag
vet att Netgear-kortet är 16-bitars (jag har just ett sånt själv) men
hur är det med Spectrum-kortet?

* Vilken version av paketet pcmcia-cs har du?

* Kan du se nätverks-interfacet om du gör ifconfig -a?

Angående Cnet-kortet: vad är det för typ av kort? Vet du om det finns
någon modul som stöder den? I så fall skulle den kunna läggas till i
/etc/pcmcia/config i pcmcia-cs-paketet.

--
Pelle