Re: Problem med Exim och Fetchmail

On 23 Mar 2004 18:00:02 +0100 you wrote:
On 22 Mar 2004 15:37:57 +0200, I posted to debian-user-swedish:
 > On Thu, 18 Mar 2004 21:05:08 +0100, Peter Carlsson
 > <carlsson_peter@home.se> posted to debian-user-swedish:
 > Det är inte direkt relevant.

.... men om du har problem att hitta på ett bra namn åt din maskin så
föreslår jag "gretchen" :-)

Kommer aldrig på tal :)

När jag ändå har dig på tråden så har jag fler frågor...

Jag kör unstable och trodde per automatik att jag då körde Exim4,
men så var det ju inte. Så nu har jag installerat Exim4 och i
samband med det så avinstallerades den gamla Exim. Kvar finns iofs
bibliotek och konfigurationsfilerna från den gamla installationen.

Bör jag ta bort dem och hur i så fall?

Bör man välja konfigurationsfilerna uppdelade i tusentals eller en
enda?

Då man skickar från sin maskin ut på Internet så gnölar den mottagande
SMTP-servern att "Domain of sender address root@debian does not exist".
Jag tror inte heller den skulle gillat gretchen bättre... Men jag måste
väl ha något som inte finns ute på Internet för att lokala brev ska
stanna inom mitt nätverk, men måste ha ett giltig namn när jag skickar
ut på Internet.

Hur ställer man in så att Exim levererar till $HOME/Maildir/ i stället
för /var/mail/user ?

Tar detta till att börja med...

Mvh Peter