Re: apt-get och e2fslibs

On Tue, Mar 23, 2004 at 10:07 +0000, Tony Andersson wrote:
> Så enkelt att man skäms när man ser svaret framför sig. Men att leta reda på
> just det paketet om man (som jag) inte vet vart man ska börja... :-/

Det stod debsig någonstans i utmatningen så jag gjorde bara "apt-cache
search debsig". Men jag kände till debsig sedan tidigare, det är ett
sätt att bädda in signaturer i deb-paket så att man kan verifiera vem
som har byggt dem. Men det är ingen som gör det i det nuvarande
arkivet (dock kan apt från experimental verifiera att arkivet/spegeln
inte är förvanskad).

> Med systemet antar jag du menar Debian-systemet...

Nja, det jag menar vad du satt locale-variablerna till. Dvs LANG,
LC_ALL eller LC_CTYPE. Det kan man ju göra både för hela systemet och
för en enskild användare eller process.

--
Pelle