Re[2]: apt-get och e2fslibs

Tack för ett snabbt svar Pelle!

Tyvärr löste det inte problemen.
Har bara två filer i apt.conf.d:

Debian:~# ls /etc/apt/apt.conf.d/
10apt-listbugs  70debconf

Även med dessa bortkomenterade kvarstår felet. :-(

mount -t smbfs ... -o iocharset=iso8859-1,codepage=cp850
Funkar om man kör med iso8859-1 och sju (eller var det åtta?)
bitars tecken, men
mount -t smbfs ... -o iocharset=utf8,codepage=cp850
vill inte funka. Om jag minns rätt så beror det på att utf8  är
unicodebaserat och använder fler bitar för varje tecken, vilket inte
smbfs hanterar. Enda lösningarna jag hittat vid Googling är "fulhack"
och jag har tillräckligt med struligheter med min Debian nu ändå. :-)

MVH
__
/ony
-------