Re: apt-get och e2fslibs

On Mon, Mar 22, 2004 at 20:41 +0000, Tony Andersson wrote:
>   Fetched 11.1MB in 6m13s (29.7kB/s)
>   Reading package fields... Done
>   Reading package status... Done
>   Retrieving bug reports... Done
>   Preconfiguring packages ...
>   Authenticating /var/cache/apt/archives/e2fslibs_1.35-3_i386.deb ...
>   debsig: Origin Signature check failed. This deb might not be signed.

Du verkar ha fått ner en hel del APT-tillägg. Eller hade du dessa
innan? Kolla i alla fall i /etc/apt/apt.conf.d/, flytta bort en del
filer därifrån så borde det fungera.

Men det verkar som att du har allvarligare problem än så. Det ser ut
som att du fått ned nästan hela arkivet i och med din uppgradering?
Och det verkar ha varit dselect som ställde till det för dig? Själv
håller jag mig borta från det programmet. 50 paket är ju inte så
mycket, men 9 GB...

> När jag ändå skriver: Nån som har nåt tips på hur jag får svensk
> teckenuppsättning från XP's NTFS att funka i filnamn via
> "mount -t smbfs ..." ?

-o iocharset=iso8859-1,codepage=cp850

--
Pelle