Re: Problem med Exim och Fetchmail

At 18-Mar-2004/18:00:02+1:00 you wrote

Hej!

 > Däremot så hade jag goofat till det genom att skapa en .forward som
 > innehöll:
 > /home/username/Maildir/
 > Behöver man en .forward? Har sett både och...

Nej jösses, varför skulle du behöva det? Ta bort den bara.

Det står faktiskt i exim.conf ovanför address_directory och eftersom
jag inte vet vad jag håller på med (?!?) så... Men nu är den borta.

 > OK, får kolla lite mer på det här...

Har du kort och gott "debian" i din /etc/mailname så får du ändra den
till namnet på din maskin, om du alltså har en egen DNS-domän som du
kan använda för detta.

Nu står det home.se i /etc/mailname vilket är den domän jag tillhör ute
på Internet.

Vad bör det stå i /etc/hostname? Nu står det bara debian.

Jag är inte säker på var detta konfigureras och vad jag alltså ska
skriva.

Det finns väl också någon inställning i exim.conf där du kan ändra
ditt "debian" till ett riktigt domännamn. Öh. Eller så kan du lägga
till en regel som ändrar alla envelope senders till något du har
kontroll över.

Annars kan du redigera /etc/email-addresses och lägga in korrekta
envelope senders för de adresser du behöver, men det blir ju lite
knöligt att lista alla adresser som du kan tänkas använda.

Om du saknar egen DNS-domän är väl det enda riktiga att använda din
vanliga postlåda som envelope sender.

Hur bör min /etc/resolv.conf se ut. Nu ser den ut så här:

search
nameserver 127.0.0.1
nameserver 192.168.0.1
nameserver 81.26.226.3