Re: Amavisd-new + clamav + spamassassin + postfix

On Thu, 18 Mar 2004 10:54:51 +0100, Anders Wallenquist
<anders.wallenquist@kreawit.se> posted to debian-user-swedish:
 > BTW kan man få postfix att leverera mailen på en annan server? Idag
 > levererar postfix mail till
 > procmail som gör loka leverans, men procmail kanske kan leverera till en
 > annan maskin?

Procmail kan leverera lokalt eller forwarda till en annan maskin där
den lokala Postfix t.ex. kan leverera lokalt t.ex. via Procmail.

Med LSMTP kan du kanske göra tricks, jag är inte bekant med det.

Allmänt taget kan du antingen leverera lokalt eller routa vidare till
en annan maskin.

/* era */

--
formail -s procmail <http://www.iki.fi/era/spam/ >http://www.euro.cauce.org/