Re: Amavisd-new + clamav + spamassassin + postfix

aw@gota.kreawit.se writes:

> På servrarna jag har SMTP har jag även IMAP, med 50 - 100 mailanvändare som
> pollar över IMAP kan det bli ganska tungt. Tillräckligt för att fundera över
> vad man kan lyfta över till andra maskiner ialla fall.

Vi kör virusscanning och spamscanning med Amavisd-new + Sophie(Sophos) +
spamassassin + sendmail för ca 2000 användare på en singel maskin. Det är en
dual P3 500 maskin med 2 Gb ram. Funkar utan problem. Vi använder dock inte
imap eller nått sånt, vi relayar bara all mail igenom denna maskin in till ett
annat internt mailsystem. Bara så du får en hum om vad
amavisd + virusscanner + spamfilter kan hantera.

Om det är nått som är tungt i mailväg är det ju dock imap. Så kör den som en
standalone tjänst ifall möjligt.

Johbe

--
Officers' club: We don't know but we've been told, our beer on tap is
 mighty cold.