DNS fråga.

Har ett litet problem med min DNS.

jag har skapat en db.mindomän.nu - fil i /etc/bind/ samt "länkat" den från named.conf.
----------------
zone "mindomän.nu" {
       type master;
       file "/etc/bind/db.mindomän.nu";
};
----------------

I db.mindomän.nu har jag sedan kopplat de namn jag vill använda till respektive ipnummer. Allt fungerar ypperligt på mitt lokala nät, men externt funkar INGENTING. Jag har lagt in två av min isp's namnservrar för uppslagning av namn inte "jag" kännertill... det kanske inte behövs?

Vad krävs för att få igång detta? Jag har öppnat udp på port 53 i brandväggen! (tror jag, testkörning med nmap tyder på det iaf) Kan det vara så att det inte ska stå 'type master' ovan då mindomän.nu är en sk. ???.mine.nu och min maskin istället är en slave? eller???

db.mindomän.nu
---------------
;
; BIND
;
$TTL    604800
@       IN      SOA     mindomän.nu. root.mindomän.nu. (
                              1         ; Serial
                         604800         ; Refresh
                          86400         ; Retry
                        2419200         ; Expire
                         604800 )       ; Negative Cache TTL
;

        IN      NS      mindomän.nu.
        IN      NS      ns3.minisp.net.
        IN      NS      ns4.minisp.net.

;       IN      MX      mail.mindomän.nu.

olle 	IN      A       1.2.3.4
pelle   IN      A       1.2.3.5
kalle	IN      A       1.2.3.6

ftp     IN      CNAME   pelle