Manualsidor och UTF-8

Jag har ställt om mitt system till att använda UTF-8 som
standardteckenuppsättning.  Det fungerar bra med de flesta program jag
använder, men ett som inte fungerar så bra är "man".  T.ex. får jag en
konstig teckensekvens (â~^@~^P) istället för bindestreck.  Är det mitt
system som det är fel på, eller är det man-kommandot i Debian som är så.
Jag har testat Fedora Core, som också använde UTF-8, och där fungerade
man-kommandot bra.

"info" kan ju också visa manualsidor och fungerar nästan OK, men inte
helt. "yelp" fungerar bra, men det är inte så smidigt att använda i
terminalfönster.

--
                                                Niklas