Telias strypning av port 25

Använder Postfix på min bärbara dator för att leverera mail utan att behöva konfigurera om varje gång jag startar min dator på ett nytt nätverk.

Nu har Telia, som Ni alla vet, strypt mailleveranser via port 25 utom till deras egen server.

För att fortsatt kunna använda postfix och slippa göra omkonfigureringar flera gånger per dag, går det att införa "fallback" till en smarthost vid fel? Dvs att PostFix fortsätter att göra direktleveranser enligt MX-record i första hand, men försöker med Telias mailserver om MX-leveransen inte fungerade.

/Anders W

begin:vcard
fn:Anders Wallenquist
n:Wallenquist;Anders
org:Kreawit
adr;quoted-printable:;;Furugatan 4b;Link=C3=B6ping;;582 45;sweden
email;internet:anders.wallenquist@kreawit.se
title:Senior consultant
tel;work:013-352950
tel;home:013-127383