Re: [OT] Unable to handle kernel NULL pointer dereference

On Thu, Mar 11, 2004 at 22:13 +0100, kringla wrote:
> Får nedanstående meddelande när jag bootar, kan inte avgöra vad det rör
> sig om riktigt,

Jag tycker det ser ut som att den försöker ladda modulen ide-core, som
i sin tur försöker skapa en katalog i /sys.

> men det verkar som att man försöker följa en pekare som
> pekar på en virtuell adress. Det kan bara inte vara bra.

Nej, den försöker följa en pekare som är NULL. Det är för övrigt inget
fel med att peka på virtuella adresser, det är väl det man normalt gör
i ett modernt operativsystem?

--
Pelle