ADSL problem

Hej. Har precis fått ADSL hit ut på vischan, och då börjar problemen.

Utrustning:
Hem PC (fw - Zone-Alarm)
Router HN294d (fabriksinställningar)
Jobb-laptop. (fw Black Ice)

Problemet:
Från HemPC kommer jag åt vissa websidor tex di.se; volvokort.com men inte tex skandiabanken.se; aftonbladet.se eller expressen.se

Med Laptop kommer jag åt hela Internet, dock med restriktionen att inte ha någon uppkoppling igång mellan HN294d och HemPC.

När jag kopplar ner ADSL och kör via 56-modem fungerar HemPC utan strul och utan att jag ändrar några inställningar. Samma resultat är det om jag kör IE som Netscape.

Jag har testat med fw avslagen också men med samma problem.

Behov1:
Kunna komma åt Internet utan begränsningar från båda maskinerna, helst samtidigt.

Behov2:
Kunna förflytta information mellan burkarna. - dvs koppla upp dem i nätverk.

Börjar få slut på ideér så jag skulle tecksamt ta emot lite hjälp...

/POK

Chat: Ha en fest på Habbo Hotel http://habbohotel.msn.se/habbo/sv/channelizer Checka in här!