Re: Amavisd-new + clamav + spamassassin + postfix

Peter Karlsson wrote:

Anders Wallenquist:

Går det att göra spam/viruschecken villkorlig?

Kanske inte hjälper dig, men jag kör clamav via procmail med det här
receptet. Det viruskollar bara brev större än 10k, eftersom de flesta
av dagens e-postmaskar är såpass gigantiska...

:0
* > 10000
* multipart
{
 # Okej, stort brev med flera delar, kör genom clamscan
 VIRUS=`$CLAMSCAN --mbox --disable-summary --stdout -`

 :0 Di
 * VIRUS ?? FOUND
 $VIRUSTARGET
}

Sen kör jag bogofilter för spamhanteringen. Spamassassin och amavis har
jag inte provat på själv, bogofilter + clamav + lite extra
procmailfilter fungerar alldeles utmärkt för mig.

Testkörde spamassassin via procmail under intrimmningen (fungerade bra). Men skall man köra procmail så måste man väl uppdatera .procmailrc för alla användare enskilt?

/Anders W

--
Hälsningar,
- --
~  .''`. Anders Wallenquist, anders.wallenquist@kreawit.se
~ : :' : 0709 - 565 160 ~ `. `' http://www.kreawit.se ~ `--
begin:vcard
fn:Anders Wallenquist
n:Wallenquist;Anders
org:Kreawit
adr;quoted-printable:;;Furugatan 4b;Link=C3=B6ping;;582 45;sweden
email;internet:anders.wallenquist@kreawit.se
title:Senior consultant
tel;work:013-352950
tel;home:013-127383