Re: Xfree86 4.4

On Tuesday 09 March 2004 12:28, you wrote:

> [ATI drivisar]

> Hos mig fungerar tuxracer utmärkt. glxgears snurrar som bara den i
> 200fps. Alla gl xscreensaver program funkar klockrent. Har inte testat q3a.
>
> Prova igen, jag tror du faktiskt inte att körde accelererat alls. Det är
> ganska lätt att få det fel så att X misslyckas att ladda radeon korrekt.

Vad har du för grafikkort egentligen? Radeon9800XT?

Jag ska pröva att ominstallera X och inkludera X:s drivrutiner för
grafikkortet den här gången(när jag kommer hem från jobbet). Jag hoppas det
blir snabbt, för jag har bara ett Radeon9600SE... Processor: P4 2.8Ghz och
1GB RAM. Undrar om jag måste installera om X igen sedan när Ati släppt nya
drivrutiner som ska funka?? (Så den inte använder Xfree:s drivrutiner
istället för ati:s)

Björn Johansson