Re: Xfree86 4.4

On Tuesday 09 March 2004 11:27, you wrote:

> Jag kör den fria radeon-drivisen som följer med X. Fungerar i mitt tycke
> minst lika bra som ATI:s binär-dito.

Hur är det med 3D accelerationen? Jag kan tänka mig att vissa enkla 2D spel
flyter på bra. Quake2 borde också funka hyffsat bra. När inte Ati:s
drivrutiner användes till Xfree86 4.3 så ryckte grafiken som bara den när man
körde Tuxracer. Quake3 Arena var inte ens spelbart 8-(.

Det är ju bra att det funkar, men jag väntar helt klart på dom nya
drivrutinerna från Ati.